Beata a dvanáct měsíčků

Beata Hlavenková má správnou ženskou intuici. Čekali byste od ní pokračování jazzové cesty, nastolené na debutu Joy For Joel? Nebo práci s větším tělesem, o které sama před časem uvažovala? Kdepak. Na základě vánočního vnuknutí vydala komorní klavírní album, které sama označuje jako crossover „vážné“ hudby a popu.… Číst dál...

Jazz jaro 2014 v brněnské Staré Pekárně

Koncertní cyklus Jazz Jaro 2014 je za této podivné zimy v brněnské Staré Pekárně v plném proudu a příští úterý pokračuje koncertem skupiny  Doris & The Swingin‘ Bastards (CZ). Přijďte si poslechnout úžasné pěvecké talenty – dvě sestry, původem z Vídně, se nyní poprvé představí v Brně! Doris & The Swingin‘… Číst dál...

Tom Vybíral Trio + Guests: Jazz Pictures Out My Country

Pokus o jakoukoliv parafrázi Mé vlasti mi připadá jako hudební sebevražda. Smetanovo dílo si získalo postavení jednoho ze symbolů českého národa a státnosti a k těm je dovoleno jen souhlasné potvrzení jejich významu. Ale po opakovaném poslechu ve mně vzrůstalo přesvědčení, že Vybíral se nedopustil žádné hudební ani národní… Číst dál...

Steve Swallow Quintet: Into the Woodwork

Veteráni jazzové avantgardy, basista Steve Swallow a varhanice Carla Bleyová, patří k tvůrcům osobitého nástrojového zvuku, nezaměnitelného stylu a jsou výraznými skladatelskými individualitami. Oba dlouhodobí životní partneři jsou sblíženi nejen lidsky, ale také stylově, neuvěřitelně si rozumějící při hře, v improvizaci,… Číst dál...

Martin Kratochvíl & Jazz Q: Znovu

V čase, kdy nikoli zanedbatelná část jazzové scény jen rozmělňuje vstup­ní podoby syntézy jazzu s rockem, případně se tuto fúzi snaží okysli­čovat aktuálnějšími proudy populár­ní hudby, kdy už existuje mainstream z této fúze vycházející, je záslužné minulost jazzrocku si připomenout, přiblížit, v jeho autentickém, zno­vuzrozeném… Číst dál...

George Mraz & Zoe Rahman: Unison

Je skvělé hrát si jazz pro radost sobě i posluchačům tak, jako si jen tak pro radost zpívat pro sebe či s někým pís­ničky! Tento fenomén jazzu vzorově předvádí na svém prvním společ­ném albu Unison náš světem jazzu protřelý a od počátku šedesátých let stále vysoce ceněný kontrabasista Jiří Mráz,… Číst dál...

Allen Toussaint: Songbook

Poté, co se milovaný pantáta newor­leanského R&B poklonil na albu coververzí a standardů The Bright Mississippi (2009) svým jazzovým in­spirátorům, rozhodl se zrekapitulovat i (převážně) vlastní klasiku. Zatímco v případě The Bright Mississippi šlo o promyšlenou, proaranžovanou na­hrávku s řadou věhlasných… Číst dál...

And The Wiremen – 27. 11. HooDoo

Newyorská skupina And The Wiremen představí na koncertě v rámci festivalu Alternativa svoje zbrusu nové EP Send Me Low, které vychází krátce před jejich evropským turné. And The Wiremen ve své hudbě velmi elegantně mísí latinu, šanson, folk nebo jazz, ozvěny Toma Waitse nebo Captaina Beefhearta jsou také snadno rozeznatelné. Bezejmenné debutové… Číst dál...

100nka – 29. 11. HooDoo

Polské trio tvoří hráč na elektrickou kytaru Tomek Les, kontrabasista Adam Stodolski a bubeník Przemek Borowiecki. Jejich hudba je zakotvena v jazzu, ale současně je ovlivněna dalšími žánry. Své nástroje používají členové tria často nevšedním způsobem a hledají tak nové možnosti zvuku, a to i za použití nejrůznějších… Číst dál...

Gary Peacock, Marilyn Crispell: Azure

Vždy je dobré připomínat, jakou hudbou nám mistři jazzových avantgard dokáží zčerstva předávat umění jazzu, v jehož výrazivu je obsažena úplná citová škála nutná ke zdravému duševnímu rozpoložení. Marilyn Crispellová (1947) vystudovala klasický klavír, ale k jazzu ji neodvedly dobové proudy formujícího se jazzrocku zkraje dospělosti,… Číst dál...