RŮZNÍ & VILÉM SPILKA QUARTE: Skala
Expozice: Kamenná kolonie, někdejší brněnská dělnická kolonie postavená ve 20. letech minulého století v opuštěném pískovcovém lomu. Obyvateli zvaná Kamenka nebo Skala, jak se dozvíme z krátkého Intra, proneseného nejstarší obyvatelkou Drahomírou Kantorovou, jež na místě žije od odsunu Němců. Z nouzové kolonie se ovšem stala díky … Číst dál…
ONDŘEJ KYAS: Nahrávání světa I. a II.
Brněnský multiinstrumentalista Ondřej Kyas je nejviditelnější jako člen kvarteta Květy, ale doprovází i další interprety, skládá moderní vážnou hudbu i hudbu pro divadlo a ve vší nenápadnosti si pro radost s tříletou pravidelností nahrává i svá žánrově stěží zařaditelná sólová alba. S letošním jarem vydaná dvojitá porce je … Číst dál…
SZYMON MIKA: Agma
Na předchozích albech se polský kytarista a skladatel prezentoval buď v instrumentálních combech nebo v duu s japonsko-polskou zpěvačkou Yumi Ito. Nyní jako kdyby sound vytvořený v předchozích komorních sestavách spojil. Přidal rytmiku, druhý sólový nástroj a hudbu nechal kolorovat průzračným, technicky i výrazově brilantním vokálem jihokorejské … Číst dál…
LOS QUEMADOS: Perfect Sphere
Netuším, co myslel autor titulní skladby Filip Spálený „Dokonalou koulí“ v názvu. Hudba pátého alba jeho kapely Los Quemados ale opravdu tvoří dokonalý, vyvážený, uhlazený zvukový tvar, lahodící uchu. Fajnšmekrovskou jazzovou easy listening. Bez hanlivého přídechu naznačujícího pouhou zvukovou kulisu, nic … Číst dál…
Savina Yannatou, Primavera En Salonico, Lamia Bedioui: Watersong
„Voda je požehnání i kletba. Médium křtu a spirituálního znovuzrození, smrtelná hrozba v elementární zuřivosti bouře. Prvním momentem inspirace, od kterého se odvíjel tento projekt, byla Shakespearova hra The Tempest a píseň ducha Ariela Full Fathom Five,“ vysvětluje Savina Yannatou. A slavné verše ve zhudebnění Roberta … Číst dál…
Koenjihyakkei: Live at Club Goodman
Magma na koksu! Bezmála dvě hodiny vysokooktanového expresivního avant jazzu, experimentálního bigbandového zappistického rocku i novotvarné rockové opery. Mottem této kapely, inspirované zeuhlem, vždy bylo „příliš mnoho není nikdy dost“, v kombinaci se „vše, co stojí za to, stojí za to udělat přehnaně“. … Číst dál…