Hiromi: Time Control

Již čtvrté plně autorské album vydala jedna z nejzajímavějších mladých jazzových muzikantek současnosti, japonská pianistka Hiromi. Osmadvacetiletá Hiromi (plným jménem Hiromi Uehara) začala s hudbou už v raném dětství a zpočátku se zdálo, že je předurčena k interpretaci vážné hudby – ostatně, už jako čtrnáctiletá… Číst dál...

Chuť jazzu tuzemáku (5)

Recenzní rubriky našich časopisů poskytují z jazzu chaotické, zcela náhodné informace. Existují tyto důvody: Nezájem redakcí o jazz obecně. Míra ochoty vydavatelů poskytovat recenzní desky. Neexistence specializované ho periodika, které by bylo informačním vodítkem. Kulturní rubriky postihnou jen ojedinělosti, obvykle ve vztahu… Číst dál...

Stefano Battaglia: Re:Pasolini

Rodák z Bologni, narozený v čase fašistického tažení na Řím a dosednutí Mussoliniho do ministerského křesla roku 1922, třiapadesát let poté fanatikem brutálně zavražděný Pier Paolo Pasolini, poznamenal svět filmařským ztvárněním symbolických příběhů. Literární Evropa jej však zná také jako výrazného představitele moderní… Číst dál...

Eberhard Weber: Stages Of A Long Journey

Skladatelsky, hráčsky a stylotvorně výrazný basista evropské jazzové scény Eberhard Weber slavil v březnu 2005 své pětašedesátiny koncertem ve Stuttgartu, pro nějž sestavil skupinu muzikantů, s nimiž působil od počátku sedmdesátých let pro produkci Manfreda Eichera. Jak už to bývá, oslavu je nutno ozvláštnit… Číst dál...

Setkáme se a prostě to zajiskří

V pražském jazzovém klubu Reduta koncertovali dva vynikající švýcarští hudebníci: klavíristka IRENE SCHWEIZER (ročník 1941), o jejímž věhlasu svědčí dlouhá řada koncertů i nahrávek u FMP a Intaktu a jejíž až perkusivní projev má neopakovatelnou osobitost, a perkusista PIERRE FAVRE (ročník 1937), jehož bicí souprava… Číst dál...

Minirecenze: První čtvrtletí 2007 na značkách ACT, Dreyfus a Intuition se zastřešením 2HP

Německé značky ACT Music + Vision a Intuition a francouzský Dreyfus Jazz nejsou na českém trhu (díky distribuci 2HP Production) něco neznámého: víme, že od nich můžeme čekat většinou solidní jazzovou hudbu, že občas zabrousí do jiných hudebních hájemství, že však nebudou příliš experimentovat ani nadměrně překvapovat. Nelze… Číst dál...

Pro mě je osobní ručení podstatné – rozhovor s muzikantem a básníkem Janem Štolbou

Básník, prozaik, literární a filmový kritik Jan Štolba se narodil v roce 1957 v Praze. Necelý rok studoval na Pedagogické fakultě Karlovy University, poté pracoval jako skladník, ošetřovatel, sanitář, opisovač not, topič, listonoš, učitel ve zvláštní škole a hlídač. Během osmdesátých a devadesátých let hrál… Číst dál...

OM: A Retrospective

Zadní vrátka, jimiž k nám pronikal kvalitní elektrický free jazzrock, nestála v blízkosti Hradčan, ale v Přerově. Na Československém amatérském jazzovém festivalu se počátkem sedmdesátých let představila postupně celá řada západoevropských interpretů a kapel, rychle dorůstajících v nositele jazzového pokroku… Číst dál...